lördag 3 september 2016

Ny svampkorg

Jag gillar min svarta svampkorg. I nylonväv med nätbotten. 
Fyra olika fack har den.
Det här är två likadana korgar. 
En med färgsvamp, och en med matsvamp.

Men fyra fack börjar bli lite i minsta laget.
Svart är inte färg för en Färghäxa.

Jag har handlat röd nylonväv, en rosa tvättpåse och ljusgrönt dekorgummi.


Tvättpåsen har jag sprättat isär lite försiktigt. Jag ville använda både väven, kantbanden och blixtlåset.

Dekorgummit är bra för att  "staga" sidorna.


Dessutom fanns det ganska många småbitar nylonväv hemma.
I blått, grönt, lila, brunt och turkos.

Alla facken har olika färg.
Botten av rosa nät.


Ett ytterfack med blixtlås.

Inne i ytterfacket finns en karbinhake och en D-ring.

Korgen är ca 40cm tvärs över. 
Den väger ca 130gram.


Nu fattas bara svampen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar